maandag 17 december 2018

Find joy in the Ordinary

Lieve allemaal,

Vorige week hadden we een bloghop met allemaal mixed media achtergrondjes met de Jilliez aqua brushmarkers. Vandaag ben ik gewoon hiermee verder gegaan.  Met deze kaart als resultaat.


Als basis heb ik groen cardstock gebruikt en hierop zwart cardstock gemat. Ik heb drie kleuren Jilliez aqua brushmarkers op mijn craftsheet gezet (2018/1001, 2018/1005 en 2018/1006). Deze heb ik met water gesprayed. vervolgens heb ik hier een stuk aquarelpapier van 10X15 op gelegd en even laten liggen zodat de kleuren konden intrekken.


Toen dit eenmaal droog was heb ik geprobeerd om witte gesso van Dutch Doobadoo te kleuren met de roze aquamarker. Maar dit lukte niet zo goed dus heb ik een navulflesje van de distress inkt gepakt. (ik heb daar maar 1 druppel van gebruikt om deze roze kleur te krijgen. 


Met het Jilliez mask stencil met bokjes (2018/0001) heb ik hier en daar op de kaart de gekleurde gesso aangebracht (dit had ik ook kunnen doen met structuurpasta). Ook dit moest eerst weer drogen.


Met het Jilliez Mask stencil 2018/0013 en een groene aqua brushmarker heb ik hier en daar wat takjes rechtstreeks op het papier getekend. 


Met witte gesso heb ik wat crunchy rondjes van All & create gestempeld. De roze kleur waarmee ik ook de achtergrond heb gekleurd heb ik rechtstreeks op een clearstempel uit het sending love stempelset (6410/0330) pigment aangebracht en vervolgens hier en daar wat gestempeld.


 Dit geeft een gedistressed effect. Ditzelfde stempelset heart beat heb ik gebruikt om ier en daar een crunchy zwart hartje te stempelen.


Hier en daar heb ik wat pareltjes gemaakt met de Nuvo crystal drops, glitter pink champagne. 


Midden op de kaart heb ik een stukje verbandgaas geplakt met daaroverheen een takje uit de tuin. Dit takje heb ik omwonden met wat jute touw en dit een beetje ingesmeerd met witte gesso. Met soft clay heb ik drie vlinders gemaakt die ik weer heb ingekleurd met dezelfde aqua brushmarkers die ik ook voor de basis heb gebruikt. 


Zowel de takjes als de blokjes heb ik zwart omlijnt met een Jilliez Artliner (2018/1008). Aan de randen heb ik met versamark een crunchy stempel gestempeld, Nuvo embossingpoeder glitter silver eroverheen gestrooid en verwarmd. 

Zo kwamen er al met al heel wat techniekjes bij kijken om deze kaart op te bouwen, maar hoe heerlijk is het om lekker te kliederen en zo'n resultaat te krijgen.  Zowel de aqua brushmarkers als de mask stencils zijn meer dan de moeite van het proberen waard!

Tot de volgende keer.
Creatieve groetjes,


1 opmerking: