maandag 17 september 2018

Flowers are like Friends

Daar gaat ie dan....

Jilliez is een nieuw hip merk van Eazycraft. Er komen heel veel gave producten voor kaarten maken, mixed media en heel veel meer takken van de hobby wereld. En hoe gaaf is het dat ik deel mag uitmaken van het design team om jullie alvast voorbeelden te laten zien met de Jilliez producten.

THERA

Dit keer heb ik ervoor gekozen om te spelen met twee prachtige Jilliez Mask Stencils 2018/0006 en 2018/0007. De masks zijn van stevig materiaal en hebben een prettig werkbaar A5 formaat. In alle stencils zit ook al een gaatje waardoor je ze makkelijk met een bindring bij elkaar kunt houden.

Dit is de kaart die ik voor jullie heb gemaakt:


Voor dit kaartje heb ik als basis een dubbelgevouwen 15x15 cm donker rood cardstock genomen. Op een stuk Perfect Colouring Paper van 14,3 x 14,3 heb ik met Mask Stencil 2018/0006 op verschillende plaatsen VersaMark aangebracht. Vervolgens heb ik met een dauber 3 kleuren panpastel eroverheen gedaan. 

2018/0006 Jilliez Mask Stencil

Hier heb ik 660.5 Chrom. Oxide green, 380.5 Red iron Oxide en 560.5 Phthalo Blue gebruikt. Het tweede mask stencil met de grunchy cirkels ben ik er nogmaals overheen gegaan met dezelfde kleuren PanPastel. De randjes heb ik wat opgeruwd met een distresser en met blauwe inkt van Memento bewerkt. Hiermee was de basis van de kaart klaar.


Hier en daar heb ik gestempeld met memento dew drops (Rubarb Stalk en Teal Zeal) met de stempels uit het Scrip set van Noor Scra@p (6410/0468). Met een gevulde waterpen heb ik rondom stukjes rijstpapier van Stamperia het papier natgemaakt en afgescheurd. Deze stukjes heb ik door middel van een mat medium op de basis geplakt. De vlinders van Dutch Doobadoo heb ik bewerkt met  versaMark inkt en Seaglass embossing poeder van Wow.


Rechts onder heb ik een bloementoef gemaakt met de rollup roses van Noor design (6002/0385 en 6002/0973)  aangevuld met wat bloemetjes uit eigen voorraad. De blaadjes heb ik eerst bewerkt met dezelfde panpastel als  van de basis zodat ze dezelfde kleur hebben. De blaadjes komen van de stans garden leaves (6002/0939)


Zowel in de harten van de bloemen als links boven in de kaart heb ik pareltjes gemaakt met Nuvo Crystal drops Neptune. De tekst heb ik getypt op de computer en uitgeprint. Een randje erom heen gedoodled en met foamblokjes opgeplakt. Om het geheel af te maken heb ik hier en daar wat witte spetters gemaakt met een Molotow pen die ik tegen een schaar aan heb geslagen.

2018/0007 Jilliez Mask Stencil

Zo zie je dat je met 2 mask stencils en een paar andere materialen al een heel leuk effect kut creĆ«ren. Binnenkort zijn de mask stencils van Julliez bij de betere hobbyzakken te verkrijgen.

Groetjes,




12 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan, als ik meer tijd krijg wil ik dit oook zeker eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie materialen. Echt mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, Thera....je kaartje spat van het beeldscherm af. Supergave aftrap....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi kaartje Thera, en supergave stencils ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergaaf deze creatie Thera!
    De kleurencombinatie is ook geweldig met mooie sprekende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow Thera wat een ontzettend gaaf kaartje! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De bloemen vind ik ook heel erg gaaf. Bedakt voor het kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen