vrijdag 15 februari 2019

Kalender

Hallo allemaal,

Ik mag jullie weer een nieuwe creatie laten zien. Dit keer ben ik weer aan de slag gegaan met die leuke Elizabeth mal. Ik heb dit keer de kaart weer liggend verwerkt. Ik heb dit model al meerdere keer gemaakt met het uitstekende gedeelte. Maar dacht nu om als basis de Elizabeth mal te gebruiken.


Het designpapier is van Joy. Een oudere uit zijn soort maar zeker nog 1 van mijn favorieten en doet mij lekker denken aan het voorjaar.


Vanaf de zijkant ziet het geheel er zo uit.


Het middelste gedeelte van de mal heb ik uitgeknipt en hierop zit het kalendertje bevestigd.


Het is een grote kaart geworden, maar de kaart kan dicht gevouwen worden zodat deze in een A5 envelop past. Zelf kies ik er ook vaak voor om dit soort creaties te verzenden in een brievenbusdoosje. Welke er ook in A5 formaat zijn.


Hier even een duidelijke foto van het kalendertje.


Zoals je hier boven kunt zien, begin je met het 2 x overtrekken van de mal. Vervolgens plak je deze delen op elkaar volgens de foto. In de bergvouw in het midden maak je een snede. Hierdoor komen straks de 2 strookjes.


Hierboven is te zien hoe de strookje door de snede van het papier zitten. Je neemt hiervoor 2 strookjes van 2 cm breed 8 cm lang. Deze ril je aan de linker en rechterzijde op 2 cm.  et middendeel plak je aan elkaar en de uiteinde blijven los. Als de strook door de snede is geschoven plak je de 2 uiteinde aan de achterzijde vast van de kaart. De voorzijde blijft nog even zoals het is. Hier komt straks het kaartje op met het kalendertje.




Ik hoop dat de uitleg met de foto's erbij zo duidelijk is.

2018/0017 Jilliez Card Creator

Als de basis in elkaar zit kun je de kaart naar elk gewenst model afwerken.

Creatieve groet,

1 opmerking: