maandag 19 november 2018

Merry Christmas

Hallo allemaal,

Ook deze week heb ik weer een kerstcreatie gemaakt met een verrassing binnen in.


De basis van de kaart is gemaakt met de Jilliez Card Creator mal  Elisabeth (2018/0017).
IK heb de mal op een stuk craft aardstock van 30,5x30,5 gelegd en de rondingen van de mal aan beide kanten laten terugkomen. In het midden heb ik een strook van 1 cm gerild zodat de kaart zijn dikte krijgt die hij nodig heeft.


Ik heb het Design papier Joy to the world van Noor design gebruikt (6011/0561). Als bloementoef heb ik de Poinsettia van de one of a kind Christmas set (6002/0584) gebruikt gecombineerd met wat gekochte roosjes. Daarnaast heb ik wat hulsttakjes van Happy holidays (6002/0775) en de vintage flourishes berries (6003/0090) gebruikt om de toef af te maken. Rondom de afbeelding (van Studio light) heb ik de silene night frame rand  (6002/1145) gebruikt die ik gemat heb met craft papier. 


De bloementoef heb ik binnenin terug laten komen maar heb hem daar plat gelaten.


Links heb ik een pocket gemaakt met de Merry Christmas border van de winter wijsjes serie (6002/0983) waarachter ik twee tags heb gestopt. Onderaan zit de hoge grasrand van Noor design (6002/0641).


Aan de rechterkant heb ik een doosje gecreëerd van iets minder dan een centimeter hoog. Hierin heb ik een doorkijkvenster gemaakt die ik heb overgetrokken van de Jilliez mal Elisabeth. Binnenin heb ik twee kerstboompjes geplakt die je rond de kersttijd in bv de tuincentra kunt kopen. Deze heb ik op een stukje van een sneeuwdeken geplakt. Het liggende hertje is van de happy holidays serie hertjes (6002/1019) en het stand hertje van de reindeers (6002/2029).


Binnenin heb ik een lichtsnoer verwerkt dat met een klein batterijencompartiment binnenin het doosje zit. De aan en uit schakelaar zit rechts onderaan de zijkant. Wat een gaaf effect he!


Het is toch net een kerstdorp tafereeltje zo. Ik ben er in ieder geval super blij mee en weet al wie deze kaart gaat ontvangen.


Ik hoop je met deze kaart te hebben kunnen inspireren. Tot de volgende keer en heel veel knutselplezier.

groetjes,

7 opmerkingen: