maandag 12 november 2018

Merry Christmas

Hallo allemaal,

Deze week heb ik deze creatie voor jullie gemaakt. Dit is mijn allereerste lichtjeskaart. Wat vond ik dit gaaf om te doen. Dit ga ik zeker vaker gebruiken.


Even een hele andere creatie van mijn hand. Deze week heb ik ervoor gekozen om met het schitterende Jilliez glitterkarton aan de slag te gaan. Wat is het gaaf om daarmee te werken. Je kunt er super goed mee stansen zonder dat jet glitters over je hele tafel hebt liggen

 



Ook heb gebruik gemaakt van de contour creator mal Emily (2018/0002). De kaart heeft drie lagen. Op de onderste laag heb ik een paar lampjes met kopertape geplakt. Op de middelste laag zit het doorkijk landschap en op de bovenste laag de lantaarn en de tekst Merry Christmas. Tussen alle lagen heb ik foamtape geplakt.


Voor de middelste laag heb ik dus het winter wishes landscape van Noor design (6002/0697) uitgestanst uit het Jilliez Glitterpapier wit. Je krijgt 3 A4 vellen van dit prachtige 200 grams glitterkarton  voor maar €2,75.



Voor de maan heb ik een rondje uit gestanst en wat wit vliegerpapier erachter geplakt. Op de bovenste laag van de kaart heb ik van het Jilliez glitterkarton zeegroen (2018/2007) de woorden Merry Christmas uitgestanst met de winter wishes border mal Merry Christmas (6002/0938).


Aan de linkerkant van de kaart heb ik de winter wishes lantaarn (6002/0795) geplakt waarbij ik de ruitjes van de lantaarn ook uit de middelste laag heb geknipt zodat het licht erdoorheen kan schijnen.  Hierdoor ijkt het ook net alsof er kaarsjes in staan. De paal van de lantaarn heb ik wel ingekort zodat hij nog op de kaart past.


OP deze kaart heb ik drie lampjes verwerkt. 1 gele achter de maan en 1 rode achter het kerkje. Ik vind het zo'n super gaaf effect geven. En door de lampjes lijkt het glitter op het karton echt op sneeuw.


Het laatste lampje heb ik achter de lantaarn gestoken. Het is genoeg om 1 lampje in het midden van de drie lantaarns te stoppen. Dit geeft voldoende licht om alle drie de lantaarns ' aan te steken'. Het design papier van de voorkant komt van het paper bloc silent night (6011/0570).

Ik ben helemaal fan van het glitterkarton. Ik hoop jullie ook.
Groetjes en tot de volgende keer.

2 opmerkingen: