woensdag 21 november 2018

Enjoy

Hallo allemaal,

Wat ben ik fan van de Jilliez Aqua Brushmarkers zeg. Die kleuren echt geweldig. Voor deze kaart heb ik een stempelafdruk van IndigoBlu met de markers gekleurd.


De basis is een vierkante goudkleurige kaart met hierop een iets kleiner vierkant lichtgeel en een nog kleiner vierkant groen kaartkarton. Uit fluweelkarton heb ik ook een vierkant gesneden en deze bewerkt met 3 kleuren PanPastel.


Na het fixeren heb ik met 3 verschillende Jilliez mask stencils diverse motieven aangebracht. Hiervoor heb ik 2 kleuren stempelinkt gebruikt.

2018/0007 Jilliez Mask Stencil

Dit zijn de mask stencils waarmee ik gewerkt heb. Vervolgens heb ik het fluweelkarton op de kaart bevestigd. Hieronder zal ik in stappen laten zien hoe ik de klaproos gekleurd heb.


Deze afdruk had ik al liggen en deze is met Memento inkt op fluweelkarton gestempeld. Ik was benieuwd of je met aquamarkers op fluweelkarton kan kleuren, maar dat kan dus. Ik breng met mijn marker kleur aan op een palet en neem dan kleur op met een vochtig penseel. Ik wissel af tussen een gewoon penseel en een waterpenseel. Met een waterpenseel is het makkelijker om grotere oppervlakken in te kleuren en houdt wat makkelijker vocht vast. Ik start met schilderen waar de schaduw moet komen en dan kleur ik het vlak verder in. Voor de eerste laag heb ik oranje gebruikt.


Voor de 2e laag heb ik licht oranje en oranje genomen. Oranje vanuit de schaduw van de bladeren en licht oranje vanuit de buitenrand. Ik heb hele fijne lijntjes geschilderd en ze daarna met een vochtig penseel uitgeschilderd. Dit is met name fijn bij grotere oppervlakken.


Vervolgens heb ik nog met 2 kleuren rood een laagje aangebracht en met een mengsel van donkerbruin en oranje nog wat extra schaduw aangebracht.


Hier zie je de klaproos helemaal geschilderd. Ik heb hem uitgeknipt en met foamblokjes op de kaart vastgezet.


Op deze foto zie je de kleuren die ik voor de klaproos gebruikt heb.


Er zijn 6 setjes met in elk setje 4 kleuren en een waterpenseel en dit voor maar €7,95 per set.


Op de kaart heb ik alleen nog een tekst gestempeld in een bijpassende kleur stempelinkt. De stempel is van Noor! Design. Gaan jullie de aquamarkers ook uitproberen? Ze zijn echt super!

Een hele fijne dag en tot de volgende keer.

1 opmerking: