woensdag 17 oktober 2018

Sweet Love

Hallo allemaal,

Wat zijn die mask stencils van Jilliez toch geweldig hè. Voor vandaag heb ik 2 mask stencils gecombineerd met alcohol inkt.


Ik heb 2 kaarten voor jullie uitgewerkt en ik zal hieronder in stappen uitleggen wat ik gedaan heb.


Ik heb 2 stukken Jupo papier gesneden. Hierop werkt alcohol inkt geweldig. Op het rechter voorbeeld heb ik 3 kleuren inkt gedruppeld en de inkt zelf z'n werk laten doen. Op de andere heb ik een druppel inkt gedaan en vervolgens heb ik met een rietje de inkt diverse kanten opgeblazen. Dit heb ik herhaald, totdat ik tevreden was. Hier heb ik 2 kleuren gebruikt.


Daarna ben ik met de mask stencils aan de gang gegaan. Ik heb de mask stencil op het papier gelegd en toen heb ik een stukje vaatdoek op een blending tool bevestigd. Hier heb ik een beetje alcohol lift ink op gedaan en heb daarmee op de motieven van de mask gedept. Vervolgens heb ik de mask eraf gehaald en met een stuk keukenrol gedept, totdat er geen inkt meer af kwam. Toen heb ik het opgewreven met een schoon stukje keukenrol en zo krijg je bovenstaand resultaat.


Dit zijn de mask stencils die ik gebruikt heb.


De blauw paarse versie heb ik in 4 delen gesneden en op wit kaartkarton geplakt en dit weer op een lichtblauwe rechthoekige kaart. Ik heb alleen nog een bloem en tekst op de kaart bevestigd.


De andere heb ik op een zwarte rechthoekige kaart geplakt. En ook hier heb ik een bloem met wat blaadjes en teksten bevestigd. Ik hoop dat ik jullie hiermee weer wat inspiratie gegeven heb.

Een hele fijne dag vandaag en tot de volgende keer!


2 opmerkingen: