woensdag 31 oktober 2018

Hartelijk Gefeliciteerd met je Verjaardag

Hallo allemaal,

De Jilliez mask stencils zijn zo geweldig veelzijdig. Dat hebben jullie de afgelopen weken zeker gezien. Ook vandaag heb ik een kaart voor jullie waar ik diverse mask stencils gebruikt heb.


Hieronder zal ik stap voor stap uitleggen hoe ik deze kaart gemaakt heb.

Afbeelding kan het volgende bevatten: tekst

De kleuren lijken niet helemaal hetzelfde als op de kaart, maar dat komt omdat ik de kaart gefotografeerd heb met mijn fototoestel en de tussendoor foto's met mijn mobiel. De kleuren van de kaart zijn zoals ze werkelijk zijn. Ik heb een vierkant fluweelkarton bewerkt met zalmkleurige en grijze PanPastel. Vervolgens heb ik het mask stencil met de vierkantjes in het midden gelegd en de vierkantjes gedept met versamark. Ik heb het stencil laten liggen en voorzichtig bewerkt  met grijze en donkerrode PanPastel. Daar ben ik nog een keer met de kleur zalm overheen gegaan. Dit heb ik gefixeerd.


Boven de vierkantjes heb ik de tekst gestempeld. Met 2 andere mask stencils heb ik diverse afdrukjes gemaakt door Distress oxide op de motiefjes te deppen. Tenslotte heb ik nog wat afdrukjes gemaakt met diverse stempeltjes.


Dit zijn de masks die ik gebruikt heb.


De bloem is een oude stempel van Pergamano. Deze heb ik met versamark gestempeld, hierover zilverkleurige embossingpoeder gestrooid en dit verhit. Ik heb de bloem ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden. Na het uitknippen heb ik hem met foamblokjes op de kaart geplakt.


Voor de basis heb ik een glimmende donkergrijze vierkante kaart genomen en hierop een donkerrood vierkant bevestigd. Hebben jullie weer een leuk idee gekregen om met de mask stencils aan de slag te gaan?

Ik wens jullie nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!


1 opmerking: